Marion Korevaar

Vele wegen brachten me tot hier

Big Bear Lake – Wrightwood

Dag 21

De komende dagen is regen, een enkele onweersbui en kou voorspeld. Als we vanuit Big Bear Lake naar de trailhead rijden, worden we verwelkomd door dikke mist. De rest van de dag blijft dat zo. Gelukkig laat de regen op zich wachten tot het einde van de dag. We regenen tijdens het laatste half uur nog even flink nat. Door de kou en het makkelijke parcours schieten we wel lekker op. We lopen ongeveer 30 kilometer. Na een rustdag zit de tas weer bomvol met eten. Tijdens het wandelen baal ik daar flink van, maar aan het einde van de dag geniet ik van een heerlijke wrap met spinazie, avocado, paprika en tonijn. Als je aangewezen bent op houdbaar voedsel, waardeer je verse producten meer.

Dag 22

Het is een onstuimige nacht. Om 4 uur word ik wakker van een hoosbui en een enkele klap onweer. Als 2 uur later de wekker gaat, is mijn tent zeiknat. Ik heb dan ook wat moeite om op te staan. De kou en nattigheid nodigen niet echt uit om mijn warme slaapzak te verlaten. Na heel veel geklaag, staan mijn wandelmaatjes en ik toch op. Na een uur wandelen breekt de zon door en kunnen we onze spullen laten drogen. Door onze late start en droogpauze schiet het wandelen vandaag niet echt op. In de loop van de dag wordt het steeds warmer. De lucht ziet er dreigend uit en in de verte klinken weer onweersklappen. We hebben echter geluk. We lijken tussen de buien door te wandelen. En we bereiken de 300 milemarker. Om 5 uur vinden we de perfecte kampeerplek aan het water. We mogen daar echter geen tentje opzetten omdat er bedreigde kikkers wonen. Een uur later vinden we een andere plek. De buien zijn eindelijk weggetrokken, de avondzon verkleurt de berghellingen en na 30 km kunnen we genieten we van een welverdiende maaltijd.

Dag 23

Na een aantal regendagen is het vandaag weer opgeklaard. Het voelt meteen ook warm. We hebben een ambitieus plan. We willen voor het eerst meer dan 20 mile lopen. We lopen een groot deel van de dag langs een rivier/canyon. Wat een adembenemend uitzicht. We houden een lange middagpauze en lopen tot 19.15 door. 21.5 mile in the pocket.

Dag 24

We hebben vandaag een doel, MacDonalds. De trail kruist vandaag de snelweg en naast die snelweg staat een Mac. Als wandelaar sjouw je al je eten met je mee, wat inhoudt dat je structureel te weinig eet. De Mac vormt dan ook een goede motivatie. Naast de Mac staat ook nog een hotel met goedkope kamers voor hikers. We hebben 120 km gewandeld in 4 dagen. Eten, een douche en een bed. Ik ben een gelukkig mens.

Dag 25

We slapen een beetje uit, profiteren van het ontbijt in het hotel, kopen nog wat repen bij het tankstation, steken de snelweg weer over (en nee, er is geen voetgangerspad) een beginnen aan de klik naar Wrightwood. Het is nog 27 mile. Ik heb wat pijntjes, zere knie, stramme spieren, pijnlijke voeten. We kiezen ervoor om vandaag 15 mile te lopen. Als we een campingplek hebben gevonden, hebben we geen zin meer om de tent op te zetten en cowboycampen we. Echt lekker slaap ik niet. Nog 1 dag en dan rustdag in Wrightwood.

Dag 26

Morgen wordt er heel slecht weer voorspeld. Gelukkig hoeven we nog maar 12 mile. Het is vandaag al fris en het waait hard. Een groot deel van de dag bestaat uit klimmen. Ondertussen fantaseren we over eten. Waar 3 weken geleden douchen nog bovenaan het prioriteitenlijstje stond, is dat nu eten. We doen voor 80 dollar boodschappen in de supermarkt, koken in onze AirBnB en kijken daarna een DVD van Bridget Jones Diaries. Pas daarna gaan we douchen.

Vorige

Warner Springs – Fuller Ridge

Volgende

Wrightwood-Hiker Heaven

1. Corrie van der Heiden

Prachtige foto,s Marion. Ik geniet van je verhaal. maar zie het zelf niet zitten om zo veel en ver te lopen.

• marionkorevaar

Bedankt:). Soms vind ik het ook een heel eind maar als de natuur en weer zo overweldigend mooi is, dan is het elke kilometer waard.

2. Annemarieke

Wat een avontuur weer, geweldig! En die plaatjes, ik geniet op afstand mee 🤩.